Jump to content

All Things Hat


Late

Recommended Posts

  • 4 weeks later...
  • Replies 528
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

I like the Solal-Konitz very much.

Just received this:

Horace Tapscott's The Dark Tree will be ready on July 10th, 2009.

hatOLOGY 2-630

Horace Tapscott : The Dark Tree

Horace Tapscott –piano

John Carter – clarinet

Cecil McBee – double bass

Andrew Cyrille – drums

CD 1 Total Time DDD 59:39

CD 2 Total Time DDD 67:44

Barcode 752156063025

Reviews for the last edition:

**** + "crown" Penguin Guide to Jazz Recordings, 9th edition

***** All Music Guide to Jazz, 4th edition

Recorded live in Hollywood on December 14-17, 1989.

This was an important, revealing release when it was first issued in 1991.

Now, with both Horace Tapscott and John Carter having passed on, it takes on

even more significance with our knowing that they are beyond the vagaries of

man and Fate, and cannot contribute any more to our lives. On The Dark Tree

they created music of power and drama, beauty and spirit. It's a shame we

had to wait so long to hear it, and now we should treasure it. – Art Lange

Enregistrement life à Hollywood du 14-17 décembre 1989.

Ce fut un album important et une révélation à sa première sortie en 1991.

Maintenant que Horace Tapscott et John Carter ont tous deux disparu, il revêt

une signification plus grande encore puisque nous savons qu'ils ne sont plus

confrontésaux aléas de l’humanité et du destin, et qu’ils ne peuvent plus

contribuer à nos vies. Dans « The Dark Tree », ils ont créé une musique de la

puissance et du drame, de la beauté et de l'esprit. Il est fort dommage que

nous ayons dû attendre si longtemps pour l’entendre, et nous devons

aujourd’hui la chérir. – Art Lange

Dieses 1991 veröffentlichte Album war wichtig und aufschlussreich. Der Tod

von Horace Tapscott wie auch von John Carter verleiht ihm nur noch mehr

Bedeutung, wissen wir doch nun, dass die beiden den Launen des Menschen

und des Schicksals entzogen sind und keinen weiteren Beitrag mehr zu

unserem Leben leisten können. Auf The Dark Tree schufen sie kraftvolle,

dramatische, schöne und beseelte Musik. Schade nur, dass wir so lange

darauf warten mussten – wir sollten sie dafür jetzt wie einen Schatz hüten.

– Art Lange

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Already received a reply:

"July 10th is the day the CD can be shipped ou the CD-factory.

Alan Lawrence of Jazz Loft has ordered the CD together with the reissue of Roach/Shepp

and should be able to offer it from his mail order service end of this month."

he also sent this:

"Horace Tapscott's The Dark Tree (2-630) will be ready on July 10th, 2009.

Max Roach & Archie Shepp's The Long March (2-640) earlier ready on July 16th, 2009.

Anthony Braxton's Creative Orchestra (Koeln) 1978 (2-644) will be ready on

September 4th, 2009."

Link to comment
Share on other sites

Already received a reply:

"July 10th is the day the CD can be shipped ou the CD-factory.

Alan Lawrence of Jazz Loft has ordered the CD together with the reissue of Roach/Shepp

and should be able to offer it from his mail order service end of this month."

he also sent this:

"Horace Tapscott's The Dark Tree (2-630) will be ready on July 10th, 2009.

Max Roach & Archie Shepp's The Long March (2-640) earlier ready on July 16th, 2009.

Anthony Braxton's Creative Orchestra (Koeln) 1978 (2-644) will be ready on

September 4th, 2009."

Finally - The Long March!!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Dear Friend,

Anthony Braxton : Creative Orchestra (Koeln) 1978, hatOLOGY 2-644

is on the way to the distributors.

hatOLOGY 2-644

Anthony Braxton : Creative Orchestra (Koeln) 1978

5 musicians on reeds, 4 musicians on trumpets & flugelhorn,

3 musicians on trombones and tuba, piano, accordion,

vibraphone, electric quitar, 2 musicans on double bass,

percussion and marimba, synthesizer,

Anthony Braxton –composer and conductor.

CD 1 Total Time ADD 52:25

CD 2 Total Time ADD 52:00

Barcode 752156064428

Recorded in concert in Koeln on May 12th, 1978

The Koeln concert shows us these positive vibrations marching through

"the complete continuance of creative music," and on towards the next

millennium. The "success of the future" is not a lost cause as long as there

is music like this in the air. – Graham Lock

Enregistrement life à Cologne le 12 mai 1978.

Le concert de Cologne témoigne de ces vibrations positives en marche à

travers«la continuité parfaite de la musique créative», et vers le prochain.

Le «succès de l'avenir» n'est pas une cause perdue tant qu’existera une

telle musique. – Graham Lock

Live-Aufnahme in Koeln vom 12. Mai 1978.

Das Koelner Konzert beweist, dass sich diese positiven Schwingungen durch

„die ganze kreative Musik“ hindurch und ins naechste Jahrtausend weiter

fortpflanzen. Der „Erfolg der Zukunft“ ist keine aussichtslose Sache, solange

Musik wie diese in der Luft liegt. – Graham Lock

Best regards,

Werner X. Uehlinger

Hat Hut Records LTD.

Box 521

4020 Basel, Switzerland

wxu.hathut.com@bluewin.ch

Phone +41.61.373.0773

http://www.hathut.com

The Journey Continues the 35th Year too!

Since 1975, an ear to the future

Depuis 1975, une oreille vers le futur

Seit 1975, ein Ohr in die Zukunft

Link to comment
Share on other sites

Oldies but goldies. Go for it!

Dear Friend,

Anthony Braxton : Creative Orchestra (Koeln) 1978, hatOLOGY 2-644

is on the way to the distributors.

hatOLOGY 2-644

Anthony Braxton : Creative Orchestra (Koeln) 1978

5 musicians on reeds, 4 musicians on trumpets & flugelhorn,

3 musicians on trombones and tuba, piano, accordion,

vibraphone, electric quitar, 2 musicans on double bass,

percussion and marimba, synthesizer,

Anthony Braxton –composer and conductor.

CD 1 Total Time ADD 52:25

CD 2 Total Time ADD 52:00

Barcode 752156064428

Recorded in concert in Koeln on May 12th, 1978

Edited by David Ayers
Link to comment
Share on other sites

And more...

Dear Friend,

End of September 2009, two new recordings will be available.

L a c y P o o l

Uwe Oberg -piano

Christof Thewes -trombone

Michael Griener -drums

hatOLOGY 677

Barcode 752156.068426

Total Time 50:14 DDD

At every step, Lacy Pool finds new expressive possibilities in Lacy’s innate, albeit

curiously tailored, logic. Their personalities replace Lacy’s and change the way we hear

this music, which is as it should be. The song may have inspired the players, but the

players have become the song. – Art Lange

A chaque mesure, Lacy Pool trouve de nouvelles possibilités expressives dans la logique

innée, quoiqu’étrangement bien ajustée, de Lacy. Leurs personnalités remplacent celle

de Lacy et modifient, comme il se doit, la manière dont nous percevons cette musique.

La mélodie peut avoir inspiré les musiciens, mais les musiciens sont eux-mêmes devenus

cette mélodie. – Art Lange

Manuel Mengis Gruppe 6 : Dulcet Crush

Manuel Mengis -trumpet

Reto Suhner -alto saxophone & alto clarinet

Roland von Flüe - tenor saxophone & bass clarinet

Flo Stoffner -electric quitar

Marcel Stalder -electric bass

Lionel Friedli -drums

hatOLOGY 684

Barcode 752156.067726

Total Time 52:02 DDD

Manuel Mengis Gruppe 6 is also available on:

hatOLOGY 627 Into The Barn

hatOLOGY 659 The Pond

Is three the magic number? For many jazz musicians it’s an important one.

Every record is of course significant, but the third is often more closely scrutinised.

In this sense, it’s both a great opportunity and a niggling pressure: the chance to

really begin cementing a good name, with a little weight of added expectation.

Manuel Mengis, however, did not feel any of this. He even identifies a more relaxed

approach than his two previous releases, partially due to shifting priorities in life.

An atmosphere of light, easy contentment shines through the music – Mengis and

the Gruppe 6 are really enjoying themselves, free of any kind of external strain.

And the pleasure is contagious.– Frederick Bernas

Serait-ce 3, le nombre magique? Pour de nombreux musiciens de jazz, il s’agit sans

aucun doute d’un chiffre important. Chaque enregistrement est évidemment

déterminant, mais le troisième est souvent minutieusement considéré. En ce sens,

il représente tant une magnifique opportunité qu’une pression exacerbée: la chance

de commencer à cimenter un nom porteur tout en assumant le poids d'une attente

accrue.

Manuel Mengis, pourtant, n’a pas connu ce ressenti. Il a même identifié une approche

plus détendue que celle de ses deux enregistrements précédents, imputable en partie

à l'évolution des priorités dans sa vie. Une atmosphère de lumière et de simple

contentement rayonne à travers la musique - Mengis et Group 6 prennent vraiment

du plaisir à jouer, libres de toute forme de tension externe. Et le plaisir est contagieux.

– Frederick Bernas

Followed by two remastered reissues on October 20th, 2009:

hatOLOGY 666 : Dave Douglas' Tiny Bell Trio, Constellations

hatOLOGY 687 : Ran Blake & Anthony Braxton, Memories Of Vienna

Best regards,

Werner X. Uehlinger

Hat Hut Records LTD.

Box 521

4020 Basel, Switzerland

wxu.hathut.com@bluewin.ch

Phone +41.61.373.0773

http://www.hathut.com

The Journey Continues the 35th Year too!

Since 1975, an ear to the future

Depuis 1975, une oreille vers le futur

Seit 1975, ein Ohr in die Zukunft

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Dear Friend,

End of September 2009, two new recordings will be available.

L a c y P o o l

Uwe Oberg -piano

Christof Thewes -trombone

Michael Griener -drums

hatOLOGY 677

Barcode 752156.068426

Total Time 50:14 DDD

At every step, Lacy Pool finds new expressive possibilities in Lacy’s innate, albeit

curiously tailored, logic. Their personalities replace Lacy’s and change the way we hear

this music, which is as it should be. The song may have inspired the players, but the

players have become the song. – Art Lange

A chaque mesure, Lacy Pool trouve de nouvelles possibilités expressives dans la logique

innée, quoiqu’étrangement bien ajustée, de Lacy. Leurs personnalités remplacent celle

de Lacy et modifient, comme il se doit, la manière dont nous percevons cette musique.

La mélodie peut avoir inspiré les musiciens, mais les musiciens sont eux-mêmes devenus

cette mélodie. – Art Lange

Manuel Mengis Gruppe 6 : Dulcet Crush

Manuel Mengis -trumpet

Reto Suhner -alto saxophone & alto clarinet

Roland von Flüe - tenor saxophone & bass clarinet

Flo Stoffner -electric quitar

Marcel Stalder -electric bass

Lionel Friedli -drums

hatOLOGY 684

Barcode 752156.067726

Total Time 52:02 DDD

Manuel Mengis Gruppe 6 is also available on:

hatOLOGY 627 Into The Barn

hatOLOGY 659 The Pond

Is three the magic number? For many jazz musicians it’s an important one.

Every record is of course significant, but the third is often more closely scrutinised.

In this sense, it’s both a great opportunity and a niggling pressure: the chance to

really begin cementing a good name, with a little weight of added expectation.

Manuel Mengis, however, did not feel any of this. He even identifies a more relaxed

approach than his two previous releases, partially due to shifting priorities in life.

An atmosphere of light, easy contentment shines through the music – Mengis and

the Gruppe 6 are really enjoying themselves, free of any kind of external strain.

And the pleasure is contagious.– Frederick Bernas

Serait-ce 3, le nombre magique? Pour de nombreux musiciens de jazz, il s’agit sans

aucun doute d’un chiffre important. Chaque enregistrement est évidemment

déterminant, mais le troisième est souvent minutieusement considéré. En ce sens,

il représente tant une magnifique opportunité qu’une pression exacerbée: la chance

de commencer à cimenter un nom porteur tout en assumant le poids d'une attente

accrue.

Manuel Mengis, pourtant, n’a pas connu ce ressenti. Il a même identifié une approche

plus détendue que celle de ses deux enregistrements précédents, imputable en partie

à l'évolution des priorités dans sa vie. Une atmosphère de lumière et de simple

contentement rayonne à travers la musique - Mengis et Group 6 prennent vraiment

du plaisir à jouer, libres de toute forme de tension externe. Et le plaisir est contagieux.

– Frederick Bernas

Followed by two remastered reissues on October 20th, 2009:

hatOLOGY 666 : Dave Douglas' Tiny Bell Trio, Constellations

hatOLOGY 687 : Ran Blake & Anthony Braxton, Memories Of Vienna

Best regards,

Werner X. Uehlinger

Hat Hut Records LTD.

Box 521

4020 Basel, Switzerland

wxu.hathut.com@bluewin.ch

Phone +41.61.373.0773

http://www.hathut.com

Link to comment
Share on other sites

Dear Friend,

Anthony Braxton : Creative Orchestra (Koeln) 1978, hatOLOGY 2-644

has reached the distributors.

hatOLOGY 2-644

Dwight Andrews, Marty Ehrlich, Vinny Golia, J.D. Parran, Ned Rothenberg

(saxophones, clarinets, flutes, piccolo, nagaswaram, ocarina); Rob Howard,

Michael Mossman, Leo Smith, Kenny Wheeler (trumpets, flugelhorn);

Ray Anderson, George Lewis, James King Roosa (trombones, tuba);

Marilyn Crispell (piano): Birgin Taubhorn (accordion);

Bobby Naughton (vibraphone); James Emery (electric guitar);

John Lindberg, Brian Smith (basses); Thurman Barker (percussion, marimba);

Bob Ostertag (synthesizer); Anthony Braxton (composer, conductor)

CD 1 Total Time ADD 52:25

CD 2 Total Time ADD 52:00

Barcode 752156064428

Recorded in concert in Koeln on May 12th, 1978

The Koeln concert shows us these positive vibrations marching through

"the complete continuance of creative music," and on towards the next

millennium. The "success of the future" is not a lost cause as long as there

is music like this in the air. – Graham Lock

Best regards,

Werner X. Uehlinger

Quite a line-up, no?

Link to comment
Share on other sites

Dear Friend,

Anthony Braxton : Creative Orchestra (Koeln) 1978, hatOLOGY 2-644

has reached the distributors.

hatOLOGY 2-644

Dwight Andrews, Marty Ehrlich, Vinny Golia, J.D. Parran, Ned Rothenberg

(saxophones, clarinets, flutes, piccolo, nagaswaram, ocarina); Rob Howard,

Michael Mossman, Leo Smith, Kenny Wheeler (trumpets, flugelhorn);

Ray Anderson, George Lewis, James King Roosa (trombones, tuba);

Marilyn Crispell (piano): Birgin Taubhorn (accordion);

Bobby Naughton (vibraphone); James Emery (electric guitar);

John Lindberg, Brian Smith (basses); Thurman Barker (percussion, marimba);

Bob Ostertag (synthesizer); Anthony Braxton (composer, conductor)

CD 1 Total Time ADD 52:25

CD 2 Total Time ADD 52:00

Barcode 752156064428

Recorded in concert in Koeln on May 12th, 1978

The Koeln concert shows us these positive vibrations marching through

"the complete continuance of creative music," and on towards the next

millennium. The "success of the future" is not a lost cause as long as there

is music like this in the air. – Graham Lock

Best regards,

Werner X. Uehlinger

Quite a line-up, no?

Essential purchase. One of Braxton's best.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Dear Friend,

The CDs 677 and 784 will be shipped o the distributors this week.

L a c y P o o l

Uwe Oberg -piano

Christof Thewes -trombone

Michael Griener -drums

hatOLOGY 677

Barcode 752156.068426

Total Time 50:14 DDD

At every step, Lacy Pool finds new expressive possibilities in Lacy’s innate, albeit

curiously tailored, logic. Their personalities replace Lacy’s and change the way we hear

this music, which is as it should be. The song may have inspired the players, but the

players have become the song. – Art Lange

A chaque mesure, Lacy Pool trouve de nouvelles possibilités expressives dans la logique

innée, quoiqu’étrangement bien ajustée, de Lacy. Leurs personnalités remplacent celle

de Lacy et modifient, comme il se doit, la manière dont nous percevons cette musique.

La mélodie peut avoir inspiré les musiciens, mais les musiciens sont eux-mêmes devenus

cette mélodie. – Art Lange

Manuel Mengis Gruppe 6 : Dulcet Crush

Manuel Mengis -trumpet

Reto Suhner -alto saxophone & alto clarinet

Roland von Flüe - tenor saxophone & bass clarinet

Flo Stoffner -electric quitar

Marcel Stalder -electric bass

Lionel Friedli -drums

hatOLOGY 684

Barcode 752156.067726

Total Time 52:02 DDD

Manuel Mengis Gruppe 6 is also available on:

hatOLOGY 627 Into The Barn

hatOLOGY 659 The Pond

Is three the magic number? For many jazz musicians it’s an important one.

Every record is of course significant, but the third is often more closely scrutinised.

In this sense, it’s both a great opportunity and a niggling pressure: the chance to

really begin cementing a good name, with a little weight of added expectation.

Manuel Mengis, however, did not feel any of this. He even identifies a more relaxed

approach than his two previous releases, partially due to shifting priorities in life.

An atmosphere of light, easy contentment shines through the music – Mengis and

the Gruppe 6 are really enjoying themselves, free of any kind of external strain.

And the pleasure is contagious.– Frederick Bernas

Serait-ce 3, le nombre magique? Pour de nombreux musiciens de jazz, il s’agit sans

aucun doute d’un chiffre important. Chaque enregistrement est évidemment

déterminant, mais le troisième est souvent minutieusement considéré. En ce sens,

il représente tant une magnifique opportunité qu’une pression exacerbée: la chance

de commencer à cimenter un nom porteur tout en assumant le poids d'une attente

accrue.

Manuel Mengis, pourtant, n’a pas connu ce ressenti. Il a même identifié une approche

plus détendue que celle de ses deux enregistrements précédents, imputable en partie

à l'évolution des priorités dans sa vie. Une atmosphère de lumière et de simple

contentement rayonne à travers la musique - Mengis et Group 6 prennent vraiment

du plaisir à jouer, libres de toute forme de tension externe. Et le plaisir est contagieux.

– Frederick Bernas

Followed by two remastered reissues end of October, 2009:

hatOLOGY 666 : Dave Douglas' Tiny Bell Trio, Constellations

hatOLOGY 687 : Ran Blake & Anthony Braxton, Memories Of Vienna

Best regards,

Werner X. Uehlinger

Hat Hut Records LTD.

Box 521

4020 Basel, Switzerland

wxu.hathut.com@bluewin.ch

Phone +41.61.373.0773

http://www.hathut.com

The Journey Continues the 35th Year too!

Since 1975, an ear to the future

Depuis 1975, une oreille vers le futur

Seit 1975, ein Ohr in die Zukunft

Link to comment
Share on other sites

I find it a bit weird that these reissues of earlier hatOLOGY releases get new catalogue numbers... it usually says either "2nd edition" or "2009 edition" of so-and-so-many copies on the back, so why assign them a new number? And why re-do the covers (such was the case with Matthew Shipp's "Multiplicator Table", at least, the other ones I've had the older hatOLOGY versions or in case of the Shepp/Roach the Hat Art versions).

The Oberg might be interesting. I have one of his discs on Leo Records and it's pretty good. It's been a long time since I played it though.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Just got this:

Dear Friend,

The following two CDs are on the way to the distributors:

hatOLOGY 686

Loren Connors & Jim O'Rourke

Are You Going To Stop...In Bern?

Remastered and redesigned

Barcode 752156068624

In fact, the art of O'Rourke and Connors lies in letting one feel the immobility

within movement, and in instilling movement right at the heart of immobility.

It's almost superfluous to say that this music belongs to the realm of dreams,

it's music for the mind, abstract and yet wholly present to itself and therefore

totally concrete too. The two guitarists set off in search of sound. Their quest

is wildly raging now and then, but only for a brief moment, most of the time

it's contemplative. Just as the meditative mode can suffice unto itself, so

O'Rourke and Connors let the sound come to them, thus giving it all the time

and space it needs to unfurl in suc cessive waves, all alike and yet all different.

This music, figurative and non-figurative, almost oriental in its sparseness yet

eternally rooted in the American landscape, invites the following thought –

if John Cage had ever composed any country music, it would certainly have

sounded like this …   –Thierry Jousse

En fait, tout l'art de Connors et O'Rourke consiste à nous laisser percevoir

l'immobilité à l'intérieur même du mouvement… et à instiller le mouvement

au cœur de l'immobilité. Il est presque superflu de dire que cette musique

appartient au royaume des rêves, que c'est une musique pour l'esprit,

abstraite mais complètement présente à elle-même et donc totalement

concrète aussi. Les deux guitaristes partent à la recherche du son. Leur

recherche se déchaîne parfois avec frénésie, mais seulement pour un bref

instant ; elle reste le plus souvent contemplative. Tout comme le mode

méditatif peut se suffire à lui-même, Connors et O'Rourke laissent le son

venir à eux, lui laissant ainsi tout le temps et l'espace dont il a besoin pour

déferler en vagues successives, toutes similaires et au final toutes

dissemblables. Cette musique, figurative autant que non-figurative, presque

orientale dans sa faible densité et pourtant enracinée pour l'éternité dans

le paysage américain, amène à la pensée suivante - si John Cage avait

composé de la musique country, elle aurait certainement ressemblé à

celle-ci… – Thierry Jousse

Tatsächlich liegt die Kunst von O'Rourke und Connors darin, uns die

Bewegungslosigkeit in der Bewegung spüren zu lassen und Bewegung

mitten ins Zentrum der Bewegungslosigkeit zu bringen. Es braucht

nicht extra gesagt zu werden, dass diese Musik dem Reich der Träume

angehört, Musik für den Geist ist, abstrakt und dennoch ganz präsent

und somit auch ganz konkret. Die beiden Gitarristen begeben sich auf

die Suche nach dem Klang, wüten dabei mitunter recht heftig, doch nie

länger als einen kurzen Augenblick, die meiste Zeit verläuft die Reise

kontemplativ. So wie meditative Praktiken das Hier und Jetzt fokussieren,

lassen auch O'Rourke und Connors den Klang sich einfach ereignen und

geben ihm dadurch all die Zeit und den Raum, den er braucht, um sich zu

entfalten, Welle auf Welle, eine wie die andere und doch alle verschieden.

Figurativ und nicht-figurativ, geradezu asiatisch in ihrer Reduziertheit,

und doch tief und fest in der amerikanischen Landschaft verwurzelt,

inspiriert diese Musik auch zu folgendem Gedanken: Hätte John Cage

jemals Country-Musik komponiert, sie hätte bestimmt so geklungen …

– Thierry Jousse

Review:

The music here is sparse and certainly experimental, but it's melodic and

easy to listen to, as well -- a concept not encountered in most contemporary

avantgarde music. At times, it's easy to get lost in the guitar drones,

but this is a record well worth waiting for.

– Marc Gilman, All Music Guide, 2000

hatOLOGY 690

Marc Copland Trio

Haunted Heart

with Drew Gress, double bass and Rochen Rueckert, drums

Remastered and redesigned

Barcode 752156069027

Playing ballads is, in many ways, the ultimate musical challenge. A ballad

is like a window into the soul of the artist. From the first note, it must be

approached with true and honest feeling, and a sense of openness. At the

beginning of a musician's journey, one tends to believe that playing fast is

difficult; as that journey progresses, one realizes that playing slowly is

much more difficult. Musical values that are important elsewhere, are here

absolutely essential: sensitivity, color, dynamics, economy, and clarity.

We hope that in opening our hearts, we have touched yours.

– Marc Coplan

Interpréter des ballades est, par bien des côtés, le défi musical par excellence.

Une ballade est comme une fenêtre ouverte sur l'âme de l'artiste : elle doit

être approchée dès la première note avec un sentiment vrai et honnête, un

sens de la franchise. Au début de son parcours, le musicien tend à croire que

le plus difficile est de jouer avec rapidité; au fil de ce parcours, il réalise que

jouer lentement est un bien plus grand défi. Les valeurs musicales qui sont

importantes ailleurs, sont là absolument essentielles : sensibilité, couleur,

nuance, sobriété et limpidité. Nous espérons qu'en ouvrant nos cœurs, nous

auront touché le vôtre. – Marc Copland

Balladen zu spielen ist in vieler Hinsicht die größte musikalische Herausforderung.

Eine Ballade ist wie ein Fenster, das in die Seele des Künstlers blicken lässt. Von

der ersten Note an muss man sich ihr mit wahrhaftigen, aufrichtigen Gefühlen

und offenen Sinnes nähern. Wenn man seine Reise als Musiker antritt, neigt

man dazu, zu glauben, dass es schwer ist, schnell zu spielen; im Verlaufe dieser

Reise erkennt man allerdings, dass es noch viel schwerer ist, langsam zu spielen.

Musikalische Werte, die anderwärts wichtig sind, sind hier absolut essentiell:

Sensitivität, Farbe, Dynamik, Sparsamkeit und Klarheit. Indem wir unsere

Herzen geöffnet haben, hoffen wir, die Ihren zu berühren. – Marc Copland

Reviews:

The poet of the piano....................................Repertoire

A quiet giant.......the stuff of legend..............allaboutjazz.com

The discovery of the year..............................Die Zeit

Best regards,

Werner X. Uehlinger

Hat Hut Records LTD.

Box 521

4020 Basel, Switzerland

wxu.hathut.com@bluewin.ch <mailto:wxu.hathut.com@bluewin.ch>

Phone +41.61.373.0773

http://www.hathut.com <http://www.hathut.com>

The Journey Continues the 36th Year too!

Since 1975, an ear to the future

Depuis 1975, une oreille vers le futur

Seit 1975, ein Ohr in die Zukunft

Edited by Adam
Link to comment
Share on other sites

Recently, a fellow collector was kind enough to burn several out-of-print Hats for me, including some of the Steve Lacy and Anthony Braxton sets. Since then, I've been purchasing a few Hat titles from Jazz Loft every month or two. So much wonderful material! And yes, I'll probably buy new copies of the dubs I have when they become available. And, I'll definitely pick up the latest Marc Copland reissue when it goes on sale at Jazz Loft. I'd be interested to hear the group's thoughts on the Lacy Pool.

Thanks to everyone who posts here, reading your comments is an education in itself.

Edited by okierambler
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Dear Friend,

The following CD is on the way to the distributors:

hatOLOGY 692

Lee Konitz, Don Friedman & Attila Zoller

Thingin

Remastered and redesigned

Barcode 752156069225

So if this disc establishes a new incident of history, influenced by lines of

inspiration drifting together from the past, it also effects our perspective of

that past as an agent of discovery in the present. What they have discovered

on this particular occasion is an area of engagement free as the breeze – or

perhaps three breezes that momen tarily meet, tangle, blend, and dissolve,

warm and invisible, in their own sweet way. – Art Lange

Donc si ce disque fonde un nouvel incident de l'histoire, généré par la mouvance

de lignées d’inspiration dérivant du passé, il a également un effet sur notre

perception de ce passé en tant que révélateur du temps présent. Ce qu'ils ont

découvert à cette occasion particulière est un espace de rencontre aussi libre

que peut l’être le vent - voire même trois vents, chauds et invisibles qui, l’espace

d’un instant, se rencontrent, s'enchevêtrent, se mélangent et se dissolvent, avec

une douceur qui leur est toute particulière. – Art Lange

Next release on June 15th, 2010:

hatOLOGY 698

Sun Ra Arkestra

Sunrise In Different Dimensions

Remastered and redesigned

Barcode 752156069829

“Beauty is necessary for survival.” So Sun Ra told me in 1983. But whether

or not you believe beauty is necessary for survival, you can be sure that you’re

holding a little piece of it in your hand right now. And who knows but that, in

different dimensions, Sun Ra speaks for you? – Graham Lock

«La beauté est nécessaire à la survie », m'a confié Sun Ra en 1983. Mais que

vous croyiez ou non que la beauté soit effectivement nécessaire à la survie,

soyez assuré que vous tenez un petit morceau d’elle - là, juste dans votre main

à cet instant précis. Et qui sait si, in Different Dimensions, Sun Ra ne vous parle

pas à vous ? – Graham Lock

Best regards,

Werner X. Uehlinger

Hat Hut Records LTD.

http://www.hathut.com

The Journey Continues the 36th Year too!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...